söndag 7 mars 2010

Oväntat besök och familjehund 2010

Fick precis en oväntat besök, i form av en liten unge. Hon bara gick in utan att plinga och började klä av sig sin overall. Jag blev väldigt häpen och jag och brorsan försökte fråga ut henne vart hon kom från och om vi inte skulle ta och gå tillbaka dit. Vi lyckades få ur henne att hon var på besök hos sin mormor, och jag kunde minnas att en på våran gata åkt spark med ungen igår. Så nu visste vi vart hon kom från, men hon hade absolut ingen lust att gå tillbaka. Hon ville vara här.

Efter bara någon minut kom hennes pappa och syrra i alla fall. Flickan ville fortfarande inte gå härifrån, och försökte bjuda in sin syrra till huset. Tillslut lyckades pappan få henne att sätta på sig ytterkläderna igen i alla fall och ta henne härifrån, han verkade faktiskt väldigt van vid situationen.

Så paff jag blev, och hundarna blev minst lika paffa. Sudden, som glatt hälsat på mina kusiner igår, var väldigt tveksam länge mot tjejen, troligen för att Chippen skällt när hon kom in för att säga till mig.

Jättesöt var hon i alla fall, och väldigt framåt som ni hörde :-)


Idag har jag anmält vovvarna till årets upplaga av Familjehund 2010 (familjehund.se). Förra året vann en beagle, men nu satsar vi på att vinna. Förra året orkade jag vara aktiv på sidan ungefär två månader, sedan orkade jag inte mer. Men priserna är inte så dumma, gratis hundmat och försäkring hela hundens liv, så nu ska vi satsa ;)

4 kommentarer:

  1. Läskigt med oväntat besök sådär:O, men bra att det ordnade sig.
    Lycka till på familjehund.se :)
    Fint det blivit här inne!

    SvaraRadera
  2. Oj, det där var en väldigt självsäker tjej. :O Vet inte vad jag skulle göra i den situationen. Typ slänga ut henne och låsa dörren? Haha, nej då. :)

    Lycka till med familjehund tävlingen!
    Var också med förra året men tröttnade snabbt. :P

    SvaraRadera
  3. Vad fint det var här!!

    Vad är familjehund? Är det något man kan gå in och rösta på? Säg till i sådana fall så kommer jag ge dig alla mina röster ;)

    SvaraRadera
  4. vad är "familjehund"? kan vem som helst vara med och tävla och vad gör man?
    låter som trevliga priser iaf :D

    SvaraRadera

Lämna ett tassavtryck :-)