torsdag 25 mars 2010

Lite lydnadsträning

Tränade vovvarna med resterna av våfflorna (Våffeldagen! woho) ca 2 min idag, och kan bara säga en sak. Jag är så stolt över vovvarna! Vi har inte tränat alls nå mycket på klossträning, men de är så duktiga redan. Vi började för mindre än en månad sen, och Chippen har fått en nästintill helt perfekt utgångsställning och ingång nu.
Idag kunde man riktigt se hur det gick upp ett ljus för Sudden vad som gällde, att han skulle komma ända in till min sida när han går på klossen. Så nu kommer det säkert gå snabbt framåt : )

De är så duktiga vovvarna. Visst har vi övat ganska länge nu, men tillfällena har inte varit många pga. skolarbete och sjukdomar

  • Med Chippen ska jag fortsätta öva att han ska hålla en perfekt position hur jag än rör mig, och fortsätta med det vi påbörjade idag: Gå fotposition
  • Med Sudden ska jag fortsätta öva att han ska komma ända in till min sida när han går på klossen, för att sedan kunna ta ner det till musmatta och sedan ingenting, precis som jag gjort med Chippen

2 kommentarer:

  1. Väldigt söt bild på Sudden!
    Vad roligt att det går så bra med träningen!

    SvaraRadera
  2. Så bra att allt går bra med träningen :)!

    SvaraRadera

Lämna ett tassavtryck :-)